O autorze

Donaj

7 komenatrzy

Zostaw komenatrz
  • A jak to wygląda z rozgrzewką przed rozciąganiem jak osobną jednostką treningową? Wystarczy podnieść temperaturę ciała? Dodać coś dynamicznego, jakieś wymachy, skłony? Czy może w ogóle bez choć to brzmi trochę absurdalnie?
    Pozdrawiam serdecznie i czekam na kolejne wpisy, bo jest coraz ciekawiej!

    • Witam
      Rozgrzewka przebiega dwu etapowo. Po pierwsze należy podnieść tętno (na poz 85% max), aby dobrze dokrwić całe ciało i natlenić. Do tego wystarczy 5 min biegu na bieżni, prędkością 14-17 (zależnie od stopnia wytrenowania). Wówczas osiągniemy puls na poziomie 170-175. Po drugie, zależnie od wykonywanych ćwiczeń i mobilizacji stawowej, możemy albo mobilizować ciało (np.: po przez ćwiczenie z ketlem jakie widzisz na filmie) lub też wykonywać tzw. puste powtórzenia poszczególnych ćwiczeń, siady bez obciążenie, push press samą sztangą i na dodatek jeszcze barpees. Taka rozgrzewka zmusi nasze ciało do dokrwienia i dogrzania stawów, a to wywoła nadprodukcję mazi stawowej oraz odpowiednio nas za stymuluje.
      Dzięki za dobre słowo. Jak masz jeszcze jakieś pytania wal śmiało

    • Witam

      Nie rozgrzewamy się przed rozciąganiem, rozciąganie to rodzaj pre rehabilitacji, a nie treningu. Jedynie co, to moi niektórzy podopieczni najpierw poizometrycznie rozciągają całe ciało (dynamicznie na szybko) i przechodzą do właściwej części treningu.

      Pozdrawiam

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć tych tagów HTML i atrybutów <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Copyright © 2015. Mateusz "Donaj" Donajski

/* ]]> */